Έρευνα Αγοράς
Προκειμένου να ληφθούν επενδυτικές – επιχειρηματικές αποφάσεις για την δημιουργία ή επέκταση μίας επιχειρηματικής δραστηριότητας, υπάρχει διαχρονικά η ανάγκη διερεύνησης του επιχειρηματικού και κοινωνικοοικονομικού περιβάλλοντος.
Η διερεύνηση αυτή έχει ως ακρογωνιαίο λίθο την τυπική ή άτυπη έρευνα αγοράς. Όσο δε μεγαλύτερη είναι η ανάληψη επιχειρηματικού ρίσκου (σε όρους χρήματος ή φήμης ή νομιμότητας), τόσο επιτακτικότερη είναι η εφαρμογή δομημένης έρευνας αγοράς για την απήχηση ή αποδοχή υπαρχόντων ή μελλοντικών προϊόντων ή υπηρεσιών μιας επιχειρηματικής οντότητας ή ενός οργανισμού.
Η έρευνα αγοράς υλοποιείται μέσα από την οργάνωση δέσμης δράσεων που περιλαμβάνουν:
- διαγνωση ερευνούμενου υποκειμένου
- ορισμός ερευνούμενου πληθυσμού
- επιλογή δειγματοληπτικής μεθόδου
- επιλογή δειγματος
- δημιουργία ερωτηματολογίου / ερωτηματολογίων
- εκπαίδευση συνεντευξιαστών στην διεξαγωγή έρευνας με το συγκεκριμένο ερωτηματολόγιο
- Pilot-data
- επανασχεδιασμός ερωτηματολογίου και έρευνας εαν αυτό προκύψει ως συνέπεια από την πιλοτική έρευνα
- διεξαγωγή έρευνας in field έρευνα με έμπειρους συνεντευξιαστές (interviewers) – έλεγχος διεξαγωγής
- επεξεργασία μέσω στατιστικού software SPSS
- ερμηνεία αποτελεσμάτων